Arcitects and Engineers for 9/11 Truth: This paragraph was followed by a list of interviewees,

including four people representing three scholarly research organizations: Architects and Engineers for 9/11 Truth, the 9/11 Concensus Panel, and The Journal of 9/11 Studies. The "Truth-seeker" video immediately started to gain popularity on YouTube, reaching 131,000 views in the first three days. The history of the viewing statistics may be seen by clicking on the little graphic symbol under the video frame, and to the right. Truth-seeker posted its program to YouTube on Sept. 8. Russia Today tweeted the YouTube link to its 546,000 followers and to the interviewer, Daniel Bushnell, that day: The Truthseeker: 9/11 and operation Gladio: A MOXNEWS copy of the same newscast was also posted September 8 under the title "Russia Today News Declares 9/11 An Inside Job False Flag Attack!" which in turn started to escalate, with over 80,000 views in the first few days. Other uploads of the program also appeared, with less traffic, bringing the early viewing total to over a quarter of a million people. What Happened Next? In both the RT and MOXNEWS Cases, the viewer statistics on YouTube suddenly flat-lined on the morning of September 11, like a heart monitor when the patient dies. The YouTube search engine had suddenly failed to locate these videos. Oddly, although the RT video may still be viewed on YouTube through its direct link, if known from the Google URL box, it cannot be accessed on YouTube by its title, or by searching "Truthseeker." The MOXNET version was also decoupled from the YouTube search engine for a period of time after September 11, but has since been restored to normal indexing. How Were the Search Engine Failures Detected and Verified? Investigations carried out independently by a US engineering colleague and myself revealed the following: 1. YouTube Search Results and Rankings: Searching the exact title of the original "Truthseeker" posting ("911 and Operation Gladio" does not yield the original RT post. It does yield other posts with far fewer viewings, but the original, which as we have seen  still exists as a URL, is evidently no longer in the YouTube index. Its viewings have slowly risen over several weeks from 131,000 to 136,000 through the early news reports, but with by far the most views of all uploads, it should appear at the top of the list. Searching YouTube for the URL of the original escalating RT version produces no result either, although as we have seen, the URL is still a functioning direct link. Take any URL from YouTube or Google, plug it into the search box and watch it come up on top of the list, because there is only one. Searching YouTube for the program's name, "Truthseeker," displays titles from Episodes 1-22, and also Episode 24, but it fails to show Episode 23, "9/11 and Operation Gladio" in 15 pages of search results. Searching for the MOXNET post on the third day of its existence produced a similar result. It should have appeared second from the top with its 80,000 views, but it was difficult to get it to appear at all, except through its direct link, if one had saved this earlier. Oddly enough, the MOXNET post is once again normally accessible on YouTube, as it was September 8-11, through a search engine.

No comments: